Marktbewerking
Bij marktbewerking komt resultaat gedreven marketing natuurlijk goed tot zijn recht.
Immers, wij bewerken de markt naar aanleiding van haar behoefte. Wat wenst de markt, wat wenst de klant.
Waar liggen de behoeften van de markt en hoe vullen wij deze in met een optimale marketing mix.
Hoe voorzien wij in klantbehoeften met als resultaat kwalitatieve leads?
Als wij de behoeften van de markt, de klant kennen kunnen wij deze invullen middels de marketing mix van product, prijs, plaats/verkoop en promotie.
Met marktbewerking bedoelen wij hoe gaan wij de markt bewerken waardoor wij leads kunnen genereren. Hoe bespelen wij de marketing mix waardoor wij kwalitatieve leads krijgen?
Welke zaken ontwikkelen wij op de 4 p’s om leads te genereren.
De ervaring leert dat wij hierin wel onderscheid maken tussen Business to Business (BtB) en Business to Consumer (BtC).
BtB heeft een andere marktbewerking dan BtC. De verschillen in marktbewerking liggen niet zozeer op de p’s van product, prijs maar wel op de p’s van plaats/verkoop en promotie.
Wanneer de p’s van product en prijs goed zijn ingevuld en wij het product aan de markt aanbieden dan zijn er verschillen tussen de marktbenadering BtB en BtC.
Bij de markt bewerking van BtB voert accountmanagement de boventoon en bij marktbewerking BtC het campagne management.
Wat natuurlijk ook van groot belang is binnen BtC (retail) is de opkomst van online marketing.
Graag breng ik u op de hoogte van de laatste online ontwikkelingen.
Interesse in onze diensten?
Ik help je graag verder door:
Advisering
Coaching
Regisseren en uitvoering
Workshops
